Articole utile

5 greșeli alimentare de evitat în perioada postului

5-greseli-alimentare-de-evitat-in-perioada-postului

Postul dinaintea marilor Sărbători presupune o strictă abatere de la orice aliment de origine animală: carne, lapte, ouă sau brânzeturi. Pentru majoritate, postul ținut ”ca la carte” înseamnă o lungă perioadă de timp în care organismul este într-un continuu dezechilibru datorat alimentației deficitare. Cu toții am auzit de cazuri în care unele persoane nu au consumat nimic altceva înafară de pâine și apă pe toată perioada unui post. Este un obicei foarte nesănătos care poate duce la grave probleme de sănătate.

Echilibrul este esențial în orice, chiar și în alimentație! 

Hai să vedem de ce anume trebuie să ne ferim pe perioada postului:

1. Înfometarea

Dacă ai impresia că făcând foamea o să te simți mai bine, te înșeli. Vei slăbi și vei pierde mulți nutrienți iar după încheierea perioadei de post vei reveni brusc la vechile obiceiuri alimentare, obiceiuri care-ți vor deregla metabolismul. E drept că cel puțin vei avea mereu companie oboseala, însă cu siguranță asta nu-ți va șterge din păcate. Ai grijă de sănătatea ta. E cea mai importantă!

2. Evită dulcețurile

Vei fi tentat să consumi destul de frecvent pâine cu margarină și dulceață. Poate și un ceai îndulcit cu zahăr. Dulceața, gemul ori marmelada conțin destul de mult zahăr iar pentru un organism privat de nutrienți, acestea, sunt adevărate bombe cu ceas. Nici margarina nu ți-aș recomanda-o.

3. ”Produse de post” – mai bine nu

Dacă e pe raftul din hypermarket și e cu ”de post”, mai bine fugi. Pâine unsă cu pate de post, sandviș cu salam de post, mămăliguță cu brânză de post, toate par a fi meniul salvator, însă ia mai gândește-te o dată. Aceste ”alimente” sunt extrem de procesate, având în componență foarte mulți aditivi alimentari deloc prietenoși cu organismul tău. Agenți de îngroșare, polifosfați, emulgatori, etc. Din păcate, în ziua de azi, meniul nu poate fi total lipsit de aditivi, însă poate fi adaptat astfel încât mulți dintre aceștia să fie evitați.

4. Evită să consumi prea mulți carbohidrați

Pâinea, pastele făinoase, biscuiții sau prăjiturile de post consumate în exces, nu fac decât să îngrașe. Te păcălesc pe moment spunându-ți că ești sătul, însă peste 30 de minute vei fi iar cu nasul prin frigider și cel mai probabil vei avea și poftă de dulce. Un pic de dezechilibru metabolic, un pic de zahăr… Ai grijă că asta sună a diabet.

5. Ai câteva kg în plus? Nu folosi postul ca pretext pentru a scăpa de ele

Dacă gândești așa, nici n-are rost să mai ții post. Spune-i ”detoxifiere” sau în orice alt fel, dar nu post.

 

Cel mai sănătos, în perioada postului, este consumul de fructe și legume, preparate din soia pregătite în casă, semințe și sâmburi ( nuci, alune, sâmburi de caise, semințe de floarea soarelui, in, semințe de dovleac ori de susan ), fasole, năut, linte și lista poate continua. Nu uita că urmează perioada leurdei, profită de ea! Iată mai jos câteva idei de rețete care cu siguranță îți vor fi de folos în această perioadă:

  1. Sarmale cu ciuperci și soia
  2. Năut în stil oriental
  3. Ciorbă de cartofi
  4. Pernițe cu piersici
  5. Chec cu nuci și alune

Un post ușor și cumpătat vă îți doresc!

Foto* https://marigolddiary.com

0 Comments
Share

Rita